دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » بهترین راه های کسب درآمد از طراحی گرافیک کدامند؟

 

طراحی گرافیکی یکی از شغل های محبوب در جهان است که شما میتوانید با یادگیری یک سری مهارت های پایه و کسب تجربه، در مدت زمان نسبتا کوتاهی از طریق آن وارد بازار کار شده و به درآمد نسبتاً خوبی دست پیدا کنید و به مرور درآمدتان را هم افزایش دهید. در حال حاضر بازار کار طراحی گرافیک بسیار مطلوب و آینده دار است و همچنین به واسطه فراگیر شدن هوش مصنوعی در زمینه های مختلف از جمله طراحی گرافیک، افراد بیشتری تمایل دارند تا این مهارت را یاد بگیرند و بتوانند از طریق آن به پذیرش و انجام پروژه های مختلف بپردازند. همچنین در حال حاضر بستر مناسبی برای دریافت پروژه های خارجی و کسب درآمد دلاری از طریق طراحی گرافیک هم وجود دارد که با کمی تلاش و کسب تجربه می توانید این مسیر را هم پیش بگیرید. برای کسب آگاهی بیشتر و داشتن دیدی بازتر نسبت به این موضوع، بهتر است با راه های کسب درآمد از طراحی گرافیک آشنا شوید و بدانید که چهارچوب ها و فضای کاری شما بعد از یادگیری این مهارت در بازار کار چطور خواهد بود. 

در این مطلب قصد داریم به طور کامل روش های کسب درآمد از طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. 

برای کسب اطلاعت بیشتر پیشنهاد میکنیم مطلب چگونه طراح گرافیک شویم را هم مطالعه کنید.

 

وظایف یک طراح گرافیک چیست؟ 

ابتدا بهتر است با وظایف و مهارت های یک طراح گرافیک آشنا شوید: 

 

  • خلاق بودن و خلاقانه عمل کردن در ابعاد و شرایط مختلف 
  • تسلط کافی بر نرم افزار فتوشاپ و دیگر نرم افزار های مکمل آن 
  • آشنایی با مفاهیم رابط کاربری و تجربه کاربری 
  • طراحی هدفمند با توجه به خواسته‌های کارفرما و اهداف مشخص شده 
  • به روز نگه داشتن اطلاعات و مطالعه کافی در زمینه هوش مصنوعی و همچنین استفاده از آن در جهت افزایش سرعت و کیفیت کار 
  • برقراری ارتباط با عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای تر برای کسب تجربه و ایده 
  • ارائه ایده‌های نوآورانه در شرایطی که هزینه‌ و زمان محدود باشد 
  • توانایی گفتگو و برقراری تعامل مثبت با کارفرما برای درک نیازها و خواسته‌های او 
  • آشنایی با مباحث روانشناسی رنگ و اشکال 
  • آنالیز رقبا در حوزه‌های مختلف برای الهام گرفتن از آنها 
  • آشنایی با روند تصویرسازی و طراحی پروژه های چاپی 

 

چگونه از طراحی گرافیک درآمد کسب کنیم؟

 

بهترین روش های کسب درآمد از طراحی گرافیک کدامند؟ 

حالا که به طور کلی با وظایف و مهارت های مورد نیاز یک طراح گرافیک آشنا شدید، در ادامه انواع روش های کسب درآمد از این حوزه را هم به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بسته به شرایط، دانش، اهداف و علاقه خودتان در یک یا چند تا از این زمینه ها فعالیت کنید و به درآمد برسید. 

مطلب پیشنهادی: 

READ
بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید و ویندوز در سال 2023

آموزش 

بی شک آموزش یکی از روش های پولساز و محبوب در هر حوزه ای است که طراحی گرافیک هم از این قاعده مستثنا نیست. در واقع شما میتوانید با کسب تجربه و دانش بیشتر و به روز نگه داشتن اطلاعات خودتان، در زمینه آموزش مهارت ها و دانش خود به افراد علاقمند به این حوزه، شروع به فعالیت کنید. در حال حاضر بسترهای مختلفی برای ارائه خدمات آموزشی به افراد علاقه‌مند وجود دارد که می توانید از هر یک از آن ها نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید در پلتفرم‌های آموزشی بزرگ مثل فرادرس دوره های آموزشی تان را به فروش برسانید، در سایت هایی مثل ایسمینار وبینارهای آموزشی آنلاین برگزار کنید، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید یا حتی با سایت شخصی خودتان انواع خدمات آموزشی را به مراجعین ارائه دهید. پس به طور کلی در ارائه خدمات آموزشی خود به روش های مختلف دستتان باز خواهد بود و از این بابت محدودیتی نخواهید داشت. صرفا باید دانش و تجربه کافی در زمینه مورد نظرتان را داشته باشید تا بتوانید یک دوره آموزشی مفید و باکیفیت را به صورت پکیج یا آنلاین به دانشجویان خود ارائه دهید. 

 

فروش عکس 

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طراحی گرافیک، فروش عکس است که از روش های محبوب طراحان گرافیک در جهان به حساب می‌آید. در واقع شما میتوانید با استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ بر روی عکس های اورجینال خودتان یا عکس های عکاسان دیگر تغییراتی را اعمال کنید و در نهایت آنها را در سایت های اشتراک عکس مثل فری پیک و شاتر استوک به فروش برسانید. بسته به سیستم سایت مورد نظر، ممکن است در ازای میزان بازدید درآمد دریافت کنید یا اینکه در ازای خرید هر عکس مبلغی به شما تعلق بگیرد. همچنین برخی سایت های ایرانی هم در این زمینه فعال هستند که می‌توانید در آنها مشغول فعالیت شوید. البته باید توجه داشته باشید که قوانین کپی رایت در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار سخت هستند و به همین واسطه اگر عکس های اورجینالی را در اختیار ندارید، باید امتیاز استفاده از تصاویر مورد نظرتان را از صاحبانشان خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت داشته باشید، حتماً در کنار طراحی گرافیک مهارت عکاسی را هم فرا بگیرد تا بتوانید عکس های اورجینال و یونیکی را تهیه کنید و آنها را به فروش برسانید. 

مطلب پیشنهادی: 

READ
معرفی بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان

فروش انواع قالب های گرافیکی 

یکی دیگر از روش های اصلی کسب درآمد از طراحی گرافیک، ساخت و فروش قالب است. این قالب می‌تواند قالب پوستر، کتاب و… باشد. شما می توانید انواع قالب های مناسب برای فعالیت های مختلف را در طرح ها و سبک های مختلف طراحی کنید و آنها را به فروش برسانید. امکان فروش قالب هم در سایت های خارجی و ایرانی فعال در این زمینه وجود دارد. 

 

راه های کسب درآمد از طراحی گرافیک

 

طراحی طرح های لایه باز 

در راستای مورد قبلی، طراحی طرح های لایه باز هم یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طراحی گرافیک است که می تواند پولساز باشد. در این روش شما طرح های مختلفی را آماده و آنها را به صورت لایه باز تحت فرمت psd ذخیره می‌کنید. در نهایت افراد مختلف می‌توانند این فایل های لایه باز را از شما خریداری کنند و تغییرات مورد نظرشان را برای آنها اعمال کنند یا به عبارتی این طرح‌ها را بر اساس علایق و اهدافشان، شخصی سازی کنند. 

همچنین در صورت نیاز می توانید انواع طرح های لایه باز مورد نظرتان را از سایت طرح گرافیک خریداری کرده و در پروژه های خود، آنها را مورد استفاده قرار دهید. 

 

طراحی لوگو

طراحی لوگو هم یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طراحی گرافیک است که طرفداران زیادی دارد و بسیاری از طراحان گرافیک به سمت آن میل پیدا می‌کنند. طراحی لوگو در حال حاضر متقاضیان زیادی دارد؛ چرا که لوگو یکی از المان های اصلی تشکیل دهنده هویت برند است و کسب و کارهای مختلف با تمرکز بر روی موضوع، عموما به یک لوگو مناسب و حرفه ای احتیاج دارند که بتواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد. در نتیجه شما میتوانید با یادگیری مهارت های مرتبط در این زمینه به طراحی لوگو بپردازید و با دریافت سفارش های مختلف از این طریق کسب درآمد کنید. 

 

ساخت فونت 

ساخت فونت هم یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از این حوزه میباشد که میتواند درآمد غیر فعالی را برای شما به وجود بیاورد. شما می توانید بر اساس سلیقه خودتان انواع فونت ها را در سبک ها و شیوه های جذاب طراحی کرده و آنها را در سایت های ایرانی و خارجی به فروش برسانید. در صورتی که فونت شما خلاقانه باشد و بتواند نظر افراد بیشتری را جلب کند، به نسبت میتوانید فروش بیشتر و در راستای آن درآمد بیشتری داشته باشید. 

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

READ
0 تا 100 مراحل طراحی لوگو + اصول و پیش نیازها

طراحی ui و ux 

طراحی ui و ux یا به عبارتی رابط کاربری و تجربه کاربری هم یکی دیگر از شاخه های طراحی گرافیک است که میتواند بسیار پولساز باشد. برای فعالیت در این زمینه نیاز است تا با مباحث روانشناسی رنگ و اشکال، ساختار سایت ها و اپلیکیشن ها و دیگر مهارت های پایه آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین خروجی را دریافت کنید. رابط کاربری و تجربه کاربری مخصوص انواع فضاهای مجازی و دیجیتال مثل سایت و اپلیکیشن است که کاربر با آن ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه اصولی بودن و حرفه‌ای بودن رابط کاربری و تجربه کاربری، تاثیر مستقیمی بر کاربران یک سایت یا اپلیکیشن دارد و به همین دلیل باید با حساسیت و خلاقیت بالایی طراحی شود. شما می توانید هم به صورت فریلنسری و هم به صورت استخدامی در زمینه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مشغول به کار و کسب درآمد شوید. 

 

بهترین روش کسب درآمد از طراحی گرافیک در سال 2023

 

طراحی پروژه‌ های تبلیغاتی 

طراحی انواع پروژه های تبلیغاتی از جمله طراحی کارت ویزیت، تراکت، بنرهای تبلیغاتی و مواردی از این قبیل هم می تواند یکی از راه های اصلی کسب درآمد از طراحی گرافیک به حساب بیاید. در حال حاضر پروژه های تبلیغاتی متقاضیان زیادی دارند. همچنین برای افزایش سرعت کار خود و در نتیجه توانایی قبول پروژه های بیشتر می توانید از طرح لایه باز کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی و طرح های تراکت لایه باز موجود در سایت طرح گرافیک هم نهایت استفاده را ببرید. 

 

طراحی گرافیک، یک شغل پر درآمد و چند جانبه! 

در این مطلب سعی کردیم انواع روش های کسب درآمد از طراحی گرافیک را از جوامع مختلف مورد بررسی قرار دهیم و آنها را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر شما می‌توانید بر اساس علاقه و اهداف خودتان در هر یک از حوزه‌ها و شاخه‌های ذکر شده مشغول به فعالیت شوید و از این طریق به درآمد مطلوبی دست پیدا کنید. باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک موفق، باید دانش و تجربه کافی را در حوزه فعالیتی خود به دست آورید، همیشه به روز باشید و خلاقانه عمل کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و کار خود را گسترش دهید. در نتیجه علاقه و تلاش برای یادگیری و کسب تجربه بیشتر در این شغل حرف اول را میزند. 

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. 

در صورت تمایل به دانلود طرح لایه باز در سبک ها و انواع مختلف می توانید از طریق منوی سایت طرح گرافیک به صفحات موردنظرتان بروید و انواع طرح ها را با قیمت پایین یا با خرید اشتراک ماهانه در سریع‌ترین زمان دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید تا بتواند کارهای تان را سریعتر پیش ببرید.