دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید و ویندوز در سال 2023

در کنار عکاسی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش سطح کیفی تصاویر مختلف، ادیت اصولی و حرفه ای است که باید به بهترین شکل انجام شود. در حال حاضر با وجود برنامه های مختلف موجود، به راحتی می توانید هر نوع ادیت و تغییری را بر روی عکس های خود اعمال کنید. فرقی ندارد که قصد دارید ادیت عکس را با گوشی انجام دهید یا کامپیوتر؛ در هر صورت با استفاده از برنامه های موجود دستتان در ادیت و اصلاح انواع تصاویر باز خواهد بود. به همین واسطه در این مطلب می خواهیم بهترین برنامه ادیت عکس حرفه ای برای کامپیوتر و موبایل را به شما معرفی کنیم. 

همچنین در صورت تمایل میتوانید برای خرید طرح های لایه باز (PSD) به منو سایت مراجعه کنید. 

 

بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای با کامپیوتر (ویندوز) 

بهترین برنامه ها برای ادیت عکس با کامپیوتر عبارتند از: 

Adobe Photoshop

Adobe Photoshop یکی از معروف ترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای در جهان است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. فتوشاپ یک برنامه حرفه ای است که طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارهای مورد نیاز برای ادیت عکس های مختلف را در خود جای داده است. فتوشاپ رابط کاربری جذابی دارد و در صورتی که قصد دارید ادیت های حرفه ای انجام دهید، بهترین گزینه به حساب می آید. توجه داشته باشید که کار با این برنامه مستلزم داشتن دانش پایه و آشنایی اولیه با آن است. در نتیجه اگر یک فرد مبتدی هستید، احتمالا باید از برنامه های دیگر استفاده کنید. 

ادوبی لایت روم جزو بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

Lightroom 

لایت روم که توسط شرکت معروف Adobe توسعه یافته است، یک برنامه ویرایش عکس محبوب به حساب می آید که به صورت اختصاصی برای عکاسان طراحی شده است. این برنامه طیف وسیعی از ابزارها را برای سازماندهی، ویرایش و اشتراک گذاری تصاویر پوشش میدهد. لایت روم رابط کاربری نسبتا ساده ای دارد و به همین واسطه استفاده از آن برای مبتدیان هم آسان است و با پیچیدگی زیادی مواجه نمی شوید. با این حال، لایت روم نسبت به برنامه های حرفه ای تر مثل فتوشاپ، ویژگی های پیشرفته و ابزارهای ساده تری دارد و می توانید صرفا برای ادیت های کلی و معمولی از آن استفاده کنید. به همین دلیل این برنامه برای افراد مبتدی گزینه مناسب تری است. 

 Capture One

Capture One یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای است که بسیاری از عکاسان و استودیوهای عکاسی در سراسر جهان از آن استفاده میکنند. این برنامه هم طیف وسیعی از ابزارهای مورد نیاز برای ادیت حرفه ای را در خود جای داده است. البته باید توجه داشته باشید که این برنامه رابط کاربری عامه پسندی ندارد و ممکن است این موضوع برایتان خوشایند نباشد. با این حال، خروجی تصاویر ادیت شده سطح کیفی بالایی دارد و به همین واسطه بین عکاسان و طراحان گرافیک محبوب است. 

مطلب پیشنهادی: چگونه طراح گرافیست شویم؟ 

Affinity Photo

Affinity Photo دیگر برنامه ادیت عکس حرفه ای به شمار می آید که با استفاده از آن می توانید عکس های خودتان را به صورت حرفه ای ادیت کنید. این برنامه هم رابط کاربری ساده و جذابی دارد که به همین دلیل استفاده از آن برای مبتدیان راحت تر است. همچنین این برنامه ویژگی های پیشرفته‌ای مانند قابلیت مدیریت لایه ها، انواع فیلترها، ابزارهای پایه و مواردی از این قبیل را در خود جای داده است. Affinity Photo همچنین از طیف گسترده ای از فرمت های تصویری از جمله PSD و RAW پشتیبانی می کند. با این حال، ممکن است در شرایطی این برنامه از لحاظ عملکرد، نسبت به دیگر برنامه های معرفی شده در سطح پایین تری قرار بگیرد.

AFFINITY PHOTO جزو یکی از بهترین برنامه ها برای ادیت عکس

Luminar AI 

در حال حاضر به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای می توانیم به Luminar AI اشاره کنیم. این برنامه از هوش مصنوعی برای بهبود و ادیت تصاویر استفاده می کند و همچنین طیف وسیعی از ویژگی ها و ابزارهای رایج را به همراه ابزارهای تنظیم تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. رابط کاربری جذاب و وجود ابزارهای قدرتمند، این برنامه را به یک گزینه عالی برای مبتدیان و همچنین طراحان حرفه ای تبدیل میکند. اما باید توجه داشته باشید که به واسطه اینکه Luminar AI برای ادیت و بهبود تصاویر از هوش مصنوعی استفاده میکند، ممکن است برای انجام هر نوع ادیتی مناسب نباشد؛ چرا که در شرایطی سطح شخصی سازی و سفارشی سازی کاهش پیدا می کند.

Pixlr 

یکی دیگر از بهترین برنامه ها برای ادیت عکس حرفه ای Pixlr است که به احتمال زیاد نام آن را شنیده اید. این برنامه یک سرویس آنلاین ادیت تصویر است که در دو نسخه E و X به صورت رایگان عرضه شده و میتوانید از آن استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری عامه پسند و قابل فهمی دارد و در هنگام استفاده از آن با ابهام و چالش زیادی مواجه نمی شوید. 

برای دانلود طرح لایه باز شب قدر و امام علی میتوانید به صفحه لینک شده مراجعه کنید. 

 

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید (موبایل) 

حالا که با چند تا از بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای کامپیوتر آشنا شدید، در ادامه می خواهیم بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید (موبایل) را هم به شما معرفی کنیم تا در صورت عدم وجود سیستم کامپیوتری، بتوانید عکس های خودتان را تنها با یک گوشی هوشمند به صورت حرفه ای ادیت کنید. 

Adobe Lightroom Mobile 

Adobe Lightroom Mobile یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس با کامپیوتر است که آن را در بخش قبل معرفی کردیم‌‌. یکی از مهمترین ویژگی های این برنامه، پشتیبانی از فرمت تصویری RAW است که آن را به انتخابی ایده آل برای عکاسان و طراحان گرافیک تبدیل می کند. 

ادوبی لایت روم جزو بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

Snapseed  

Snapseed جز بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای به حساب می‌آید که توسط گوگل توسعه یافته و در اختیار کاربران قرار گرفته است. ابزارهای بسیار زیادی در کنار فیلترهای متنوع در این برنامه وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید به صورت حرفه‌ای تصاویرتان را ادیت کنید. اگر به دنبال یک برنامه کاربردی و در عین حال ساده برای انجام ادیت هستید، Snapseed می تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد. 

 Fotor 

Fotor یکی از معروف ترین برنامه های ادیت عکس است که به صورت اختصاصی یک نسخه مخصوص گوشی های هوشمند را هم به صورت رایگان عرضه کرده که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی می توانیم بگوییم که این برنامه به نوعی یک نسخه ساده تر از برنامه فتوشاپ به حساب می آید و طیف وسیعی از امکانات و ابزارهای مورد نیاز برای انواع ادیت عکس را در خود جای داده است. در نتیجه می تواند یکی از گزینه های مناسب به حساب بیاید. 

VSCO

VSCO یکی از معروف ترین برنامه های عکس حرفه ای با اندروید است که رابط کاربری مینیمالیستی و ساده‌ای دارد و می‌توانید از ویژگی‌های متعدد آن برای ادیت عکس استفاده کنید. بعلاوه این برنامه یک شبکه اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری تصاویر هم می باشد که بیشتر عکاسان و گرافیست ها برای اشتراک گذاری آثار خود از آن استفاده می کنند. 

vsco از بهترین برنامه ها برای ادیت عکس اندروید

پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش طراحی کاور موزیک را هم مطالعه کنید.

PicsArt 

قطعاً در بین بهترین برنامه ها برای ادیت عکس با اندروید، نام برنامه PicsArt وجود خواهد داشت. این برنامه با بیش از ۵۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی یکی از محبوب ترین برنامه های ادیت عکس با موبایل به حساب می‌آید که می‌توانید از طریق آن به صورت کاملا حرفه‌ای و شخصی سازی شده تصاویرتان را ادیت کنید. به علاوه امکان اشتراک عکس های ادیت شده با دیگر کاربران تحت این برنامه هم وجود دارد. 

Darkroom 

این برنامه مخصوص ادیت عکس با گوشی است که از فرمت RAW هم پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری قابل فهم، ابزارهای پیشرفته، فیلترهای متنوع و ویژگی هایی از این قبیل همگی Darkroom را به یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید تبدیل می کند که می توانید برای ادیت های مختلف از آن استفاده کنید. 

Photoshop Express 

شرکت بزرگ ادوبی یک نسخه قدیمی از فتوشاپ را مخصوص گوشی های هوشمند عرضه کرده است که میتوانید برای ادیت عکس از آن نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از این برنامه سرعت عمل تان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید از طریق آن به انواع ابزارهای اصلی موجود در برنامه فتوشاپ دسترسی داشته باشید. 

PhotoDirector 

برنامه PhotoDirector یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت عکس با اندروید است که امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می توانید با استفاده از این برنامه تصاویر مورد نظرتان را ادیت کرده و خروجی را با رزولوشن بسیار بالا دریافت کنید. همچنین جالب است بدانید که برخی از امکانات این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که یه همین واسطه با استفاده از آن می توانید کارهایی مانند حذف بک گراند یا بخش‌هایی از یک عکس را به راحتی انجام دهید. 

یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای موبایل

AirBrush

اگر بخواهید تصاویرتان را روتوش کنید، استفاده از این برنامه بهترین گزینه است. در واقع کاربرد اصلی برنامه AirBrush برای رفع نواقص چهره است. با استفاده از این نرم افزار می توانید از بین بردن چین و چروک صورت، تغییر رنگ چشم، سفید کردن دندان ها و مواردی از این قبیل را به راحتی انجام دهید. 

بهترین برنامه برای ادیت عکس را انتخاب کنید! 

در این مطلب نمونه های شاخص از بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه ای را همراه با ویژگی های کامل به شما معرفی کردیم. در حال حاضر می توانید با استفاده از هر یک از برنامه های ذکر شده به بهترین شکل انواع تصاویر را بر اساس علایق و سلیقه خودتان ادیت کرده و بهترین خروجی را تحویل بگیرید. اگر به یک سیستم کامپیوتری دسترسی دارید، بهتر است از برنامه های مخصوصی که معرفی شده اند استفاده کنید تا دستتان بازتر باشد و به ابزارهای بیشتر و حرفه ای تری دسترسی داشته باشید. 

اما در غیر این صورت هم جای نگرانی نیست و می توانید از برنامه های ادیت عکس اندروید معرفی شده استفاده کنید و تنها با استفاده از گوشی موبایلتان، انواع تصاویر مورد نظر را ادیت کنید. 

در صورت تمایل به خرید طرح های لایه باز (psd) می توانید از طریق منو سایت به دسته بندی های موردنظرتان مراجعه کرده و انواع طرح ها را با قیمت مناسب و با بالاترین کیفیت خریداری و دانلود کنید. همچنین می توانید با خرید اشتراک، به صورت روزانه تعدادی از طرح های لایه باز دلخواه تان را بدون مواجه شدن با محدودیت و پرداخت هزینه اضافی، دانلود و مورد استفاده قرار دهید. 

درحال ارسال
بررسی کاربر
0 (0 رای)