دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » ویژگی های یک لوگو استاندارد حرفه ای چیست؟

لوگو یکی از مهم‌ترین المان‌های بصری هر کسب و کار به حساب می‌ آید که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. شما باید برای انتخاب لوگوی مناسب کسب و کار خود حساسیت زیادی به خرج دهید. همچنین اگر یک طراح لوگو هستید، این حساسیت چند برابر خواهد شد و مسئولیت سنگینی را بر عهده خواهید داشت. به همین واسطه چه طراح لوگو باشید و چه صاحب یک کسب و کار باشید که به دنبال یک لوگوی مناسب هستید، باید از معیارها و ویژگی‌های یک لوگو برتر و استاندارد اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین خروجی را حاصل کنید.

در این مطلب قصد داریم تمام ویژگی‌های لوگو استاندارد را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

دانلود طرح های لوگو

 

ارتباط لوگو‌ با کسب و کار

وجود تناسب بین لوگو و حوزه فعالیتی کسب و کار بسیار مهم است. اگر یک لوگو با نوع کسب و کار تناسب نداشته باشد، در ذهن مخاطبین مشتریان و مراجعین آن کسب و کار باقی نمی‌ماند و هویت بصری به درستی شکل نخواهد گرفت. به عنوان مثال اگر قرار است لوگو برای یک رستوران طراحی شود باید المان‌هایی از غذا، کارد و چنگال، بشقاب یا مواردی از این قبیل در لوگو وجود داشته باشد. همچنین علاوه بر وجود المان‌های بصری و حروف یا کلمات مربوط به کسب و کار هم در لوگو اهمیت دارد. پس به طور کلی یک لوگو استاندارد باید با کسب و کار مورد نظر سنخیت و تناسب کافی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم به دسته طرح های آگهی ترحیم ما سر بزنید.

 

لوگو مناسب

 

مفهومی بودم لوگو

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های لوگو استاندارد باید به معنا و مفهوم‌دار بودن آن اشاره کنیم. در واقع یک لوگو علاوه بر جذابیت بصری و زیبایی ظاهری، باید دارای معنا و مفاهیم مشخصی هم باشد. این مفاهیم می‌توانند به یک شعار تبلیغاتی، پیام هدفمند یا حوزه فعالیت کسب و کار مرتبط باشند. موضوع مفهومی بودن لوگو در راستای مورد قبلی قرار می‌گیرد و یک طراح‌ باید بتواند لوگو را به شیوه ای مفهومی و چند لایه طراحی کند تا هر مخاطب با کمی دقت به آن بتواند به لایه‌های عمیقش پی ببرد و مفهوم آن نسبت به کسب و کار را درک کند.

 

ارجاعات لوگو به یک داستان یا خاطره

البته باید بدانید که الزاماً معنا و مفهوم یک لوگو نباید مربوط به پیام یا اهداف یک کسب و کار باشد. به عنوان مثال لوگوی اپل داستان و پیشینه مشخصی دارد و به همین واسطه می‌توانیم بگوییم که یک لوگو می‌تواند بر اساس یک داستان و پس زمینه قبلی طراحی شود و تداعی کننده یک خاطره یا داستان مشخص باشد.

 

READ
0 تا 100 مراحل طراحی لوگو + اصول و پیش نیازها

 

خاص و متمایز بودن لوگو

به عنوان دیگر ویژگی‌های یک لوگو برتر و استاندارد می‌توانیم به انحصاری بودن اشاره کنیم. زمانی که یک لوگو خاص باشد و بتواند با دیگر لوگوهای یک حوزه فعالیتی تمایز پیدا کند، بیشتر در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند و می‌تواند یک برند را به بهترین شکل تقویت کند. به عنوان مثال ممکن است اکثر لوگوهای موجود در یک حوزه دارای المان‌ها، کلمات و بخش‌های مشترکی باشند؛ اما زمانی که طراح بتواند المان‌های خاصی را در آن بگنجاند و لوگو را به شیوه‌ای متفاوت لوگو را طراحی کند، خروجی کار یک لوگوی استاندارد و حرفه‌ای خواهد بود که شبیه باقی لوگوهای رقبای شما نیست.

 

لوگو استاندارد و مناسب

 

ساده و مینیمال بودن لوگو

سادگی هم یکی دیگر از معیارهای لوگو استاندارد است که توجه به آن خالی از لطف نیست. احتمالاً شنیدید که می‌گویند زیبایی در سادگی است. این جمله درباره لوگو هم صدق می‌کند و در صورتی که لوگو شما به سبک مینیمال و ساده طراحی شده باشد و در عین سادگی بتواند پیام و مفاهیمی را به مخاطب انتقال دهد، خیلی بیشتر در ذهن افراد باقی می‌ماند و می‌توانید برای تقویت برند خود در شرایط مختلف از آن استفاده کنید. این روزها لوگوهای مینیمال طرفداران بسیار زیادی دارند و اگر شما هم می‌خواهید به شیوه خاص و متمایز از رقبای خود عمل کنید، بهتر است لوگویی را انتخاب کنید که طراحی ساده اما مفهومی داشته باشد. همچنان به عنوان یک نمونه بارز می‌توانیم به لوگوی شرکت اپل اشاره کنیم. همچنین لوگو رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد هم به شیوه مینیمال و ساده طراحی شده است.

 

READ
معرفی انواع لوگوها از لحاظ نوع و سبک طراحی

 

یک روش سریع برای طراحی لوگو استاندارد و حرفه ای!

در این مطلب سعی کردیم معیارهای اصلی و ویژگی‌های یک لوگوی برتر و استاندارد را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. حالا می‌توانیم با توجه به این نکات به عنوان یک طراح یا صاحب کسب و کار بهترین لوگو را متناسب با حوزه فعالیتی خود انتخاب کنید و در جهت تقویت نام برندتان به بهترین شکل از آن استفاده کنید. در حال حاضر شما می‌توانید از انواع طرح های لوگو لایه باز، با هزینه و زمان کمتری یک لوگو حرفه‌ای داشته باشید. در واقع طرح‌های لوگو لایه باز فایل‌های تحت فرمت psd هستند که با استفاده از فتوشاپ می‌توانید به هر نحوی آنها را ویرایش و شخصی‌سازی کنید. هزینه خرید فایل‌های لایه باز بسیار کمتر از هزینه‌های طراحی است. همچنین این طرح‌ها به صورت اصولی و طبق چهارچوب‌ها و استانداردهای ذکر شده طراحی شده‌اند و شما می‌توانید بر این اساس موارد جزئی و کلی را در آنها تغییر دهید و متناسب با سطح نیاز و خواسته‌های خودتان یک لوگو را به صورت اختصاصی با صرف زمان و هزینه کمتری طراحی کنید. طرح های پوستر اربعین را مشاهده کنید.

فرقی نمی‌کند که یک طراح لوگو هستید یا صاحب یک کسب و کار؛ در هر صورت استفاده از طرح‌های لوگو لایه باز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای دانلود انواع طرح‌های لایه باز از قبیل لوگو می‌توانید از طریق منوی سایت اقدام کنید و هر کدام از فایل‌های مورد نظر را با قیمت ارزان خریداری کرده و آنها را به صورت مستقیم دانلود کنید. همچنین اگر به فایل‌های لایه باز زیادی احتیاج دارید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود اشتراک ماهیانه خریداری کنید و به صورت روزانه با محدودیت کمتری انواع فایل‌های لایه باز را دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

درحال ارسال
بررسی کاربر
3 (2 رای)