دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » همه چیز درباره درآمد طراحی لوگو | از بازار کار تا روش های درآمدزایی

 

در بین انواع زیر شاخه‌های تخصص گرافیک، طراحی لوگو یکی از مهارت‌های پولساز و پر متقاضی در ایران و جهان است که می‌تواند درآمد خوبی را برای شما ایجاد کند. به طوری که عنوان یک شغل روی آن حساب کنید. اگر یک طراح لوگو تازه کار هستید یا قصد دارید به این حوزه وارد شده و از این طریق به درآمدزایی بپردازید، احتمالاً برایتان سؤال است که درآمد طراحی لوگو چقدر است و بازار کار آن در داخل کشور در حال حاضر چه شرایطی دارد؟
در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره کسب درآمد از طراحی لوگو به شما بگوییم، متوسط درآمد این شغل را در ایران بررسی کنیم و همچنین به بررسی و رصد شرایط فعلی بازار کار طراحی لوگو در ایران بپردازیم.

برای دانلود لوگو لایه باز در طرح ها و سبک های مختلف می توانید از طریق این سایت اقدام کنید.

 

عوامل تأثیرگذار بر درآمد طراحی لوگو

قبل از هر چیزی ابتدا شما باید بدانید که عوامل تأثیر‌گذار و درآمد طراحی لوگو چیست و چه شاخصه‌ها و معیار‌هایی می‌توانند درآمد شما را افزایش دهد. در ادامه به طور کامل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

اعتبار و سابقه طراح لوگو

به طور کلی اعتبار و رزومه در هر شغل و حرفه‌ای با میزان درآمد رابطه مستقیم دارد و به هر میزان که بیشتر و پربار‌تر باشد، به نسبت درآمد فرد هم بیشتر خواهد بود. زمانی که شما توانسته باشید رزومه درخشان و سابق کار مناسبی را همراه با نمونه کار‌های متعدد برای خودتان جمع‌آوری کنید و اعتبار‌تان را به عنوان یک شخص حقیقی یا یک برند حقوقی در سطح مناسبی نگه دارید، قطعاً می‌توانید راحت‌تر پروژه‌های مختلف را به صورت فریلنس دریافت کنید یا در شرکت‌های بزرگ و مطرح به عنوان طراح لوگو استخدام شوید. زمانی که اعتبار و سابقه کار شما در زمینه طراحی لوگو بیشتر باشد، می‌توانید تعرفه انواع طرح‌های خودتان را هم افزایش دهید و و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنید. پس سعی کنید نمونه کار‌های زیادی برای خودتان ایجاد کنید و رزومه‌تان را پربارتر کنید.

مطلب پیشنهادی:

READ
0 تا 100 مراحل طراحی لوگو + اصول و پیش نیازها

نوع و سبک فعالیت طراح

نوع و سبک طراحی یک لوگو هم می‌تواند بر روی درآمد شما تأثیرگذار باشد. برخی از سبک‌های طراحی لوگو پیچیدگی زیادی دارند و افراد کمی به آن‌ها مسلط هستند. در حال حاضر سبک‌های طراحی لوگو انتزاعی و مفهومی طرفداران و متقاضیان بیشتری دارند و به نسبت قیمت بالاترین برای طراحی در این سبک‌ها در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه فرصت خوبی برای دریافت پروژه‌های گران‌تر برای شما فراهم است.

 

سطح‌ایده پردازی و خلاقیت

سطح‌ایده پردازی و خلاقیت شما در طراحی یک لوگو هم عامل مؤثری بر درآمد است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در حال حاضر بسیاری از طراحان لوگو، طرح‌های ساده و ابتدایی را بدون در نظر گرفتن لایه‌های مفهومی، اهداف و پیام یک کسب و کار به کارفرمایان خود ارائه می‌دهند و این موضوع باعث بدبینی کارفرما‌ها و در نتیجه عدم وجود طراحان لوگو خلاق و‌ایده پرداز برای اجرای پروژه مختلف شده است. در نتیجه اگر بتوانید خلاقیت زیادی در طراحی لوگو‌های خود به خرج دهید، قطعاً نمی‌توانید نظر کارفرمایان بیشتری را به خود جلب کنید.

بنر و پوستر محرم لایه باز 1402 

عمق و پیچیدگی پروژه

میزان عمق و پیچیدگی یک پروژه هم با درآمد طراحی لوگوی شما تأثیر مستقیم دارد. به طور کلی هر چه فرایند طراحی یک لوگو سخت‌تر و پیچیده‌تر باشد، به نسبت هزینه بیشتری برای آن در نظر گرفته می‌شود. چون قاعدتاً زمان بیشتری برای طراحی می‌طلبد و باید دقت و ظرأفت بالایی به خرج داده شود تا بهترین خروجی حاصل شود. پس اگر به دنبال درآمد بیشتر هستید و مهارت کافی در این زمینه دارید، بهتر است به دنبال پروژه‌های پیچیده و عمیق بروید و به این صورت با تعداد پروژه‌های محدود اما با تمرکز بیشتری، کار‌هایتان را پیش ببرید.

محل اقامت طراح لوگو

به طور کلی محل اقامت طراح لوگو رابطه مستقیمی با درامد او دارد. در برخی از کشور‌ها مانند سوئیس درآمد طراح لوگو بیشتر از سایر کشور‌ها است و نرخ و تعرفه طراحی بالاتر در نظر گرفته می‌شود. اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید بدانید که در کلان شهر‌ها و مخصوصاً پایتخت یعنی تهران، هزینه طراحی لوگو بیشتر از شهرستان‌ها و شهر‌های کوچک‌تر است. البته این هزینه متغیر بیشتر مربوط به شرکت‌ها و مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات طراحی لوگو است. در نتیجه افرادی که به صورت فریلنس فعالیت می‌کنند، می‌توانند از هر کجای کشور با یک طرفه مشخص کار کنند. اما به هر حال پایتخت نشینی هزینه‌های بیشتری دارد و طبیعتا افرادی که در تهران و شهر‌های بزرگ ایران زندگی می‌کنند، باید دستمزد بالاتری را برای گذران امور زندگی خود دریافت کنند.

پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

READ
معرفی انواع لوگوها از لحاظ نوع و سبک طراحی

تعداد طرح‌های نمونه اولیه

به عنوان آخرین عامل تأثیرگذار بر درآمد طراحی لوگو هم باید به تعداد طرح‌های نمونه اولیه اشاره کنیم که هرچه تعداد بیشتری باشند، هزینه طراحی هم بیشتر خواهد بود. همانطور که می‌دانید روال طراحی لوگو به این صورت است که کارفرما توضیحات و توصیفات خود را درباره پروژه همراه با خواسته‌ها و اهداف ذکر می‌کند و طراح باید بر این اساس چند طرح را به عنوان نمونه اولیه به کارفرما ارائه دهد تا او بتواند مورد مناسبی را انتخاب کند. در نتیجه اگر بیش از دو الی سه نمونه اولیه به کارفرمای خود ارائه می‌دهید، قاعدتاً باید دستمزد بیشتری دریافت کنید. در این صورت دست کارفرما هم در انتخاب باز‌تر خواهد بود و احتمالاً تمایل دارد که هزینه بیشتری را برای این موضوع پرداخت کند. این مورد می‌تواند در بازار کار طراحی لوگو یک مزیت رقابتی قابل توجه برای شما به حساب بیاید.

درآمد طراح لوگو در ایران چقدر است؟

به طور کلی درآمد طراحی لوگو در ایران می‌تواند بر اساس معیار‌ها و عوامل مختلفی که در بخش قبل به آن‌ها پرداختیم، متغیر و متفاوت باشد. اما می‌توانیم میانگینی را برای درآمد طراحی لوگو در ایران در نظر بگیریم که براین اساس بتوانید ذهنیت مشخصی در این رابطه داشته باشید.
به طور کلی اگر تازه کار هستید و زیر ۲ الی ۳ سال سابقه فعالیت دارید، احتمالاً نمی‌توانید به اندازه یک طراح با سابقه درآمد کسب کنید. البته این موضوع به خودتان هم بستگی دارد و در صورتی که تمرکز زیادی برای افزایش مهارت و تجارب خودتان اختصاص دهید، می‌توانید مسیر موفقیت و افزایش درآمد خود را کوتاه‌تر کنید.

 

کسب درآمد از طراحی لوگو

 

استخدام شدن

اگر قصد داشته باشید در یک شرکت استخدام شوید و حقوق ماهانه دریافت کنید، میانگین حقوق ماهانه طراحی لوگو بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است. قاعدتاً رزومه و سابقه کار هم بر روی افزایش یا کاهش حقوق شما هم تأثیرگذار است.

فعالیت فریلنسری

اما اگر تمایل داشته باشید به صورت فریلنس پروژه‌های مختلف را از طریق پلتفرم‌های داخلی و خارجی دریافت کنید، می‌توانید تا بالای ۲۰ میلیون تومان هم به صورت ماهانه درآمد داشته باشید. با توجه به پروژه‌های موجود در پلتفرم‌های فریلنسری داخلی می‌توانیم بگوییم که میانگین هزینه برای طراحی یک لوگو از ۱ میلیون تومان شروع می‌شود تا نزدیک به ۱۰ میلیون تومان. در واقع فعالیت به صورت فریلنسری درآمد متغیری دارد و به هر نسبت که تلاش کنید، می‌توانید پروژه‌های بیشتری را دریافت کنید و زمان بیشتری را برای اجرای پروژه‌های مختلف اختصاص دهید.

احتمالا مطلب زیر هم برایتان مفید باشد: 

READ
بهترین راه های کسب درآمد از طراحی گرافیک کدامند؟

تیم‌سازی

همچنین شما می‌توانید در صورت آشنایی با مباحث مدیریت و راه‌اندازی استارتاپ و همچنین داشتن تجربه و مهارت کافی، یک تیم فعال در زمینه طراحی لوگو راه‌اندازی کنید و تحت یک برند به صورت گسترده به کارفرما‌های مختلف خدمات را ارائه دهید. به این صورت می‌توانید به مرور پیشرفت کنید و به عنوان یک مدیر کسب و کار، درآمد بالاتری را برای خودتان ایجاد کنید.

پس در هر صورت این به شما بستگی دارد که چقدر فعالیت می‌کنید، چه مقدار سابقه کار دارید، رزومه‌تان به چه صورت است، قرار است به چه صورت فعالیت کنید و همچنین چقدر مهارت و تخصص دارید. با در نظر گرفتن تمام این موارد و ورود به بازار کار طراحی لوگو، می‌توانید به مرور با میانگین درآمد‌هایی که از هر طریق حاصل می‌شود، بیشتر آشنا شوید.

دانلود تایپوگرافی لایه باز 

کسب درآمد دلاری از طراحی لوگو

در حال حاضر صحبت راجع به کسب درآمد دلاری از مهارت‌های مختلف بسیار داغ و ترند است. در صورتی که تمایل داشته باشید از طریق طراحی لوگو درآمد دلاری کسب کنید، می‌توانید با ثبت نام در پلتفرم‌های فریلنسری خارجی مثل سایت‌های fiver و freelancer.com و ثبت رزومه و نمونه کار‌های سطح بالا در پروفایلتان، تلاش کنید تا از بین انبوهی از کارفرما‌های فعال در این پلتفرم‌ها در طی یک رقابت با فریلنسر‌های حرفه‌ای از سراسر جهان، پروژه‌های مختلفی را دریافت کنید و از این طریق درآمد دلاری داشته باشید.
باید بدانید که رقابت برای کسب پروژه‌های مختلف در سایت‌های خارجی دردسر‌های زیاد‌تری نسبت به سایت‌های داخلی دارد و نسبت درآمد بیشتری هم برای شما در پیش خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم اگر آماتور و کم‌تجربه هستید، ابتدا به صورت استخدامی در شرکت‌ها استخدام شوید یا به صورت فریلنسری در پلتفرم‌های داخلی فعالیتتان را آغاز کنید و بعد از کسب تجربه و مهارت‌های کافی در حوزه تخصصی خودتان یعنی طراحی لوگو، در پلتفرم‌های فریلنسری خارجی هم وارد شوید و با کارفرمای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.
جالب است بدانید که در حال حاضر مشکل اصلی شما می‌تواند کمبود مهارت و تجربه کافی باشد، نه عدم توانایی در مکالمه به زبان انگلیسی! چرا که در حال حاضر با استفاده از گوگل ترنسلیت و هوش مصنوعی‌هایی مثل chat gpt به راحتی می‌توانید با افراد مختلف به صورت انگلیسی مکالمه داشته باشید و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پلتفرم‌های فریلنسری خارجی پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

بهترین سایت‌های فریلنسری گرافیک خارجی 

 

عوامل موثر بر درآمد طراحی لوگو

 

در آخر، بهترین باشید و بهترین راه را انتخاب کنید!

در این مطلب اب سعی کردیم به طور کامل عوامل تأثیر‌گذار بر درآمد طراحی لوگو را ذکر کنیم و همچنین به بررسی میانگین درامد و بازار کار طراحی لوگو در ایران هم پرداختیم. اگر قصد دارید به این حوزه وارد شوید، باید بدانید که بعد از علاقه، مهارت و تجربه و به طور کلی متخصص بودن حرف اول را می‌زند. در کنار تخصص و تجربه، داشتن مهارت‌های مکمل مثل ذهنیت خلاق، برقراری ارتباط مؤثر و… هم شما را به یک طراح لوگو موفق و پردرآمد تبدیل می‌کند. به طور کلی تلاش کنید تا به صورت اصولی طبق یک نقشه راه مشخص در این مسیر گام بردارید و بهترین‌ها را برای خودتان رقم بزنید.

برای دانلود انواع طرح‌ لایه باز در سبک‌ها و مدل‌های مختلف برای اجرای پروژه گرافیکی خودتان می‌توانید از طریق منوی سایت به صفحات مورد نظرتان بروید و انواع طرح‌ها را با قیمت مناسب تحت اشتراک ماهانه یا خرید تکی، تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

درحال ارسال
بررسی کاربر
0 (0 رای)