دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » آموزش طراحی کارت ویزیت

آموزش طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت چیست ؟

کارت ویزیت یکی از اصلی ترین ابزارهای ارتباط فروشنده و یا شخص یا شرکت یا صنف ارائه دهنده ی خدمات می باشد و همواره مورد استفاده قرار گرفته و هیچگاه قدیمی نشده است ، با گذشت زمان و به مرور سبک و سیاق طراحی کارت ویزیت تغییرات بسیار زیاده داشته و امروزه طرح های کارت ویزیت بسیار شکیل تر و حرفه ای تر و به نوعی می توان گفت سیر زیبایی را طی کرده اندو در واقع رابط کاربری بسیار بهتری پیدا کرده اند .

کارت‌های ویزیت کارت‌هایی هستند که حاوی اطلاعات تجاری درباره یک شرکت یا فرد هستند. کارت ویزیت ها در هنگام معرفی رسمی به عنوان یک راحتی و کمک حافظه به اشتراک گذاشته می شوند. کارت ویزیت معمولاً شامل نام ، شرکت یا وابستگی تجاری (معمولاً دارای لوگو) و اطلاعات تماس مانند آدرس خیابان ، شماره تلفن تماس ، شماره فکس، آدرس ایمیل و وب سایت است. قبل از ظهور ارتباطات الکترونیکی کارت ویزیت ممکن است شامل جزئیات تلکس نیز باشد.

اکنون آنها ممکن است شامل آدرس های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و …باشند. به طور سنتی، بسیاری از کارت‌ها متن سیاه و سفید ساده بودند و ظاهر و احساس متمایز کارت‌هایی که از یک صفحه حکاکی شده چاپ می‌شد، نشانه‌ای از حرفه‌ای بودن بود. در اواخر قرن بیستم، پیشرفت‌های تکنولوژیکی تغییراتی را در سبک ایجاد کرد و امروزه یک کارت ویزیت حرفه‌ای اغلب شامل یک یا چند جنبه از طراحی بصری چشمگیر است. طراحی کارت ویزیت یکی از ابزارهای به یاد ماندنی و قدرتمند برند می باشد . یک کارت ویزیت جذاب و ارزشمند فرصتی برای ارتباط با افراد بالقوه جدید است. در محیط دیجیتال امروزی، یک کارت ویزیت خوب هرگز با افزونه های دیجیتال دیگر جایگزین نمی شود. همه ابزارهای دیجیتال عامل انسانی در شبکه را کاهش می دهند. به همین دلیل کارت ویزیت برای هر کسب و کاری مهم است.

قبل از شیوع ویروس کرونا ، سالانه حدود ۷ میلیارد کارت ویزیت در سراسر جهان چاپ می‌شد. شرکت آمریکایی Vistaprint نشان می‌دهد که فروش کارت‌ها در طول همه‌گیری 70 درصد کاهش یافته است، اما فروش در اواسط سال 2021 افزایش یافته است.

کارت ویزیت هنوز برای افراد تجاری ضروری است. این ساده ترین راه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد نام تجاری، تماس با شرکای بالقوه یا مشتریان است. بسیاری از رویدادهای بین‌المللی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مخاطبین جدید را از طریق کارت‌های ویزیت به اشتراک بگذارند و جمع‌آوری کنند. کارت ویزیت‌های شیک و مدرن با اشکال و رنگ‌های مختلف، حتی در عصر دیجیتال نمی‌توانند کسی را بی‌تفاوت بگذارند. اطلاعات مورد نیاز در کارت ویزیت

 

اصول طراحی کارت ویزیت

برای طراحی کارت ویزیت در ابتدا باید بدانیم که برای چه حوزه ای و چه شغلی قرار است طراحی کنیم ، باید ابزارهای لازم جهت طراحی کارت ویزیت را داشته باشیم . محبوب ترین نرم افزار جهت طراحی کارت ویزیت فتوشاپ است البته نرم افزار های دیگری نیز برای طراحی کارت ویزیت وجود دارند که ما در این مقاله طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ را آموزش می دهیم .

پس در ابتدا می بایست یکی از ورژن های نرم افزار محبوب فتوشاپ را نصب کنیم . که میتوانیم بسته به نیازمان و همچنین سخت افزاری که در اختیار داریم یکی از ورژن های فتوشاپ را تهیه و نصب نماییم .

بعد از نصب برنامه فتوشاپ نیاز به نصب فونت داریم یعنی باید برای طراحی کارت ویزیت فونت های فارسی را در اختیار داشته باشیم تا بسته به شغل مورد نظر از آن فونت استفاده نماییم . مثلا ما نمیتوانیم برای طراحی کارت ویزیت یک شغل صنعتی از فونت های کودکانه استفاده نماییم و یا برای مثلا طراحی کارت فروشگاه اسباب بازی بهتر است از فونتهای دست نویس و کودکانه استفاده نماییم .پس در ابتدا نیاز است یک بانک کامل فونت در اختیار داشته باشیم که می توانید از طریق لینک زیر مجموعه ی کاملی از فونتها را دانلود نمایید :

برای دانلود تمامی فونت های فارسی در قالب یک فایل کلیک نمایید

ابتدا فایل را از لینک بالا دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج کنید و آن را Copy کرده و در مسیر C:WindowsFonts قرار دهید.

 

 

طراحی کارت ویزیت به کمک نرم افزار های متعددی انجام میگیرد ولی ما در این آموزش قصد داریم طراحی کارت ویزیت به کمک نرم افزار فتوشاپ را بصورت حرفه ای به شما عزیزان و کاربران وبسایت طرح گرافیک دات کام آموزش دهیم و مراحل آموزش را گام به گام و به بیان بسیار ساده بیان می کنیم .

در پابان نیز فایل تمرینی در اختیار شما همراهان گرامی قرار خواهیم داد تا شروعی باشد برای ورود به طراحی کارت ویزیت .

آموزش طراحی کارت ویزیت

آموزش قدم به قدم طراحی کارت ویزیت ایرانی

برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ ابتدا باید نرم افزار Adobe Photoshop را روی سیستم خود نصب کرده و همچنین قبل از شروع به کار و باز کردن فتوشاپ بهتر است به پیشنهاد ما فونت های فارسی را نصب نمایید .

از طریق این لینک میتوانید مجموعه ی کاملی از فونتهای فارسی را که توسط تیم طرح گرافیک جمع آوری شده را کپی یا نصب نمایید .

در ابتدا برای طراحی کارت ویزیت باید هدف خود را از طراحی نوع کارت ویزیت مشخص نمایید . همانطور که میدانیم انواع اقسام کارت ویزیت وجود دارد . کارت ویزیت تک رو ، کارت ویزیت دو رو یا دو طرفه ، کارت ویزیت شیشه ای ، کارت ویزیت در ابعاد کوچک و…

ما در این آموزش نحوه ی طراحی یک کارت ویزیت یک طرفه را خدمت شما عزیزان آموزش می دهیم .

در ابتدا باید ابعاد کارت ویزیت مورد نظر را بدانیم ؛ آیا کارت ویزیت مورد نظر ما بصورت عمودی است و یا بصورت افقی

در زیر دو نمونه مختلف کارت ویزیت عمودی و افقی را مشاهده می نمایید :

کارت ویزیت لوازم آرایشی

کارت ویزیت افقی که معمولا ابعاد آن 4.5 در 8.5 سانتیمتر می باشد و به صورت زیر در یک پروژه جدید در نرم افزار فتوشاپ ایجاد می شود :

ابعاد کارت ویزیت افقی

کارت ویزیت عمودی که معمولا ابعاد آن 8.5 در 4.5 سانتیمتر می باشد و آن هم مانند تصویر بالا در یک پروژه جدید در نرم افزار فتوشاپ ایجاد می شود .

اما ابتدا برای ایجاد پروژه در نرم افزار فتوشاپ به این مسیر می رویم :

File-New

و یا می توانیم کلیدهای Ctrl و N را همزمان با هم فشار داده تا پروژه ی جدید ایجاد شود .

ما قصد طراحی یک کارت ویزیت افقی با موضوع کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل را داریم . با ما همراه باشید

اصول طراحی کارت ویزیت

بعد از وارد کردن اندازه ها یک صفحه بدون هیچ گونه متن خاصی فتوشاپ برای ما ایجاد می کند که ما باید شروع به طراحی کارت ویزیت کرده و موارد مورد نظر خود را به آن اضافه نماییم .

در ابتدا یک بک گراند که از قبل توسط ما انتخاب شده است (برای کوتاه شدن زمان آموزش از قبل بک گراند آماده شده است ) به این فایل اضافه میگردد . به صورت زیر :

آموزش طراحی یک کارت ویزیت

در مرحله ی بعدی ما نیاز داریم که تصویری از یک اتومبیل به این طرح بک گراند اضافه نماییم . می توانیم از یک تصویر دوربری اتومبیل استفاده نماییم و یا می توانیم از یک فایل لایه باز استخراج کنیم . ما در این آموزش از تصاویر دوربری شده اتومبیل استفاده کرده ایم که بصورت زیر طرح اتومبیل را به بک گراند اضافه می کنیم :

چگونگی طراحی کارت ویزیت

برای سادگی و مرتب بودن کارمان می توانیم لایه ها را نام گذاری نماییم که بعدا در صورت زیاد شده تعداد لایه ها لایه ی مورد نظر را گم نکنیم .

در قسمت بعدی متن های مربوط به کارت ویزیت را اضافه میکنیم و اطلاعات مربوط به کسب و کار و یا شخص و صنف مورد نظر را وارد میکنیم . اما نیاز داریم که شکل و شمایل نوشته هایمان زیبا و شکیل باشد برای همین از فونتهایی که قبلا از قسمت دانلود فونت دانلود و نصب کرده ایم در نرم افزار فتوشاپ استفاده می نماییم که ما بصورت زیر متن را وارد کرده ایم :

 

چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم

استفاده از فونت های مناسب و همچنین متناسب با موضوع یک سلیقه ی شخصی است و به مرور اشراف بر استفاده از نوع فونت در گرافیست و طراح در حال آموزش بیشتر می شود .

در این آموزش ملاک زیبایی برای ما مهم نیست و صرفا می خواهیم روال کار طراحی کارت ویزیت را آموزش دهیم

در مرحله ی بعدی نیاز به این است که مشخصات تماس از قبییل شماره دفتر ، شماره همراه و آدرس ، همچنین آدرس صفحات مجازی و .. را به طرح کارت ویزیت وارد نموده و طرح را از نظر مشخصات تماس تکمیل نماییم .

برای این کارت می توانیم از آیکن های تماس Mobile ، Phone ، Address و آیکن شبکه های اجتماعی استفاده نماییم که براحتی در موتورهای جستجو در دسترس هستند و می توانیم آن ها را بالاترین کیفیت دانلود نماییم .

دقت نمایید در هنگام جستجوی آیکن بهتر است که به صورت مثلا : Mobile Icon PNG جستجو نماییم که فایلهای PNG برای ما جستجو شوند .

بعد از دانلود آیکن های مورد نیاز آنها را در طرح مورد نظر خود قرار میدهیم ؛ به صورت تصویر زیر :

اصول طراحی کارت ویزیت

که البته می توانیم با جابجایی هایی در تصاویر و متن ها آن ها را کوچک و بزرگ نماییم و طرح خود را مرتب نماییم که در اینجا ما تغییراتی بر روی متون و تصاویر داده ایم :

آموزش طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت ما تقریبا به اتمام رسید . البته باید توجه داشته باشیم که این کارت ویزیتی که در آموزش ما طراحی شده است یک کارت ویزیت ساده و آموزشی است و صرفا هدف آشنایی شما عزیزان با روال کار طراحی کارت ویزیت ویزیت بود که شما عزیزان می توانید با دسترسی به منابع گرافیکی و فایلهای لایه باز که در وبسایت Tarhgraphic.com وجود دارد طرح های کارت ویزیت منحصر به فرد و زیبایی طراحی و خلق نمایید .

در پایان مقاله فایل تمرینی مربوط به کارت ویزیت را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر دانلود نمایید :

دانلود فایل تمرینی طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل

درحال ارسال
بررسی کاربر
0 (0 رای)