دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » نکات مهم و اساسی استفاده از انواع طرح لایه باز

هر آنچه که باید در خصوص طرح لایه باز بدانید!

کار به صورت تک لایه در فتوشاپ روشی است که کار شما را بسیار سخت می کند. به همین دلیل، یادگیری استفاده از لایه ها و پیشرفت در لایه ها برای شما بسیار مهم است. فايل لايه باز همان فايل‌هاي گرافيكي موجود در فتوشاپ بوده كه شما قادر به ویرایش و تغيير در آن هستيد. به عبارت دیگر، اگر فايلي لايه باز باشد شما قادر خواهید بود تصاوير، متن، افكت‌ها و هر آنچه كه در درون فايل قرار دارد را به آسانی ويرايش كنيد. با این مقدمه به نکات مهم استفاده از انواع طرح لایه باز در فتوشاپ می پردازیم.

چرا باید در فتوشاپ با لایه ها کار کنیم؟

  • به ما این امکان را می دهد که به راحتی تغییراتی که در کار خود ایجاد کرده ایم را لغو و تغییر دهیم؛
  • طرح لایه باز امکان افزودن دیدگاه های مختلف به طراحی را فراهم می کند؛
  • طرح بندی لایه ها را با گروه بندی لایه ها ارائه می دهد؛
  • به ما این امکان را می دهد که با بستن لایه ها ، طرح را تغییر دهیم.

اهمیت کار با لایه ها در فتوشاپ

در عین حال، اگر از فتوشاپ استفاده می کنید و عملیات پیشرفته انجام می دهید، تعداد لایه هایی که با آنها کار می نمایید به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. انتقال بین لایه‌ها عملیاتی است که ما اغلب اعمال می‌کنیم. اول از همه، اگر با چندین لایه کار می کنید، فراموش نکنید که لایه های خود را نام بگذارید. این کار به شما راحتی زیادی در طرح لایه باز می دهد.
توصیه می کنیم برای هر تغییری که در فتوشاپ ایجاد می کنید از یک لایه جداگانه استفاده کنید. ایجاد تغییرات در فایلی که ذخیره کرده اید بدون استفاده از طرح لایه باز برای شما تقریبا غیر ممکن خواهد بود. بنابراین، این ممکن است در واقع بزرگترین مزیت برای شما باشد. زیرا فرض کنید می خواهید فایل کاری خود را با شخصی به اشتراک بگذارید یا در این زمینه کار می کنید. به عنوان مثال، زمانی که تغییری از شما درخواست می شود، ممکن است لازم باشد کار خود را از ابتدا انجام دهید، اما زمانی که با لایه ها کار می کنید، تنها با بستن لایه ها و افزودن یک لایه جدید می توانید ویرایش نمایید.
لایه ها مانند ورقه های استات روی هم هستند. مناطق شفاف آن امکان تجسم لایه های واقع در زیر را فراهم می کند. شما یک لایه را حرکت می دهید تا محتوای آن را طوری قرار دهید که یک صفحه استارت را به پشته بکشید. همچنین می ‌توانید شفافیت یک لایه را تغییر دهید تا محتوای آن تا حدی شفاف شود.

نكات مهم در انتخاب طرح لايه باز مناسب

نكات مهم در انتخاب طرح لايه باز مناسب

نمایش لایه های فتوشاپ

نواحی شفاف یک لایه به لایه های زیر اجازه می دهد تا از بین آنها نمایان شوند. طرح لایه باز برای انجام عملیاتی مانند ترکیب چند تصویر، افزودن متن به یک تصویر یا افزودن اشکال به یک تصویر برداری استفاده می شود. برای افزودن یک جلوه خاص، مانند سایه یا درخشش، می توان یک سبک به آنها اعمال کرد.

سازماندهی لایه های فتوشاپ

یک تصویر جدید فقط یک لایه دارد. تعداد لایه‌ های اضافی، جلوه ‌های لایه و گروه ‌های لایه‌ای که می ‌توانید به یک تصویر اضافه کنید تنها با حافظه رایانه شما محدود می‌ شود.
کار با لایه ها در پنل لایه ها انجام می گردد. طرح لایه باز به شما این امکان را می دهند که لایه های خود را سازماندهی و مدیریت کنید. شما می توانید از گروه ها برای سازماندهی منطقی لایه های خود و کاهش شلوغی در پنل لایه ها استفاده نمایید. شما می توانید گروه ها را درون یکدیگر لانه کنید. همچنین از گروه های لایه برای اعمال ویژگی ها و ماسک ها به چندین لایه به طور همزمان می توانید استفاده کنید.

لایه های فتوشاپ برای ویرایش غیر مخرب

گاهی اوقات لایه ها حاوی محتوای قابل مشاهده نیستند. به عنوان مثال، یک لایه تنظیم شامل تنظیمات رنگ و تن است که در لایه های زیر آن اعمال می شود. به جای اینکه مستقیماً پیکسل های تصویر را تغییر دهید، می توانید یک لایه تنظیم را تغییر داده و پیکسل های زیرین را بدون تغییر رها کنید.
نوع خاصی از لایه به نام Smart Object می‌تواند حاوی یک یا چند لایه محتوا باشد. یک شی هوشمند را بدون تاثیر مستقیم بر پیکسل‌های تصویر، تغییر شکل دهید (مقیاس، انحراف یا تغییر شکل دهید). شما همچنین می توانید Smart Object را در یک تصویر جداگانه حتی پس از قرار دادن آن در یک تصویر فتوشاپ ویرایش کنید. علاوه بر این،Smart Objects می ‌تواند دارای جلوه‌ های Smart Filter باشد که به شما امکان می ‌دهد فیلترها را به طور غیرمخرب روی تصاویر اعمال کرده تا بتوانید بعداً جلوه فیلتر را تغییر دهید یا حذف کنید.

لایه های ویدیویی

طرح لایه باز ویدیویی به شما امکان می دهد ویدیو را به یک تصویر اضافه کنید. پس از وارد کردن یک دنباله ویدیویی در یک فریم به عنوان لایه ویدیویی، می‌توانید لایه را مخفی کنید، آن را تبدیل نمایید، افکت‌ها را اعمال کنید، روی هر یک از فریم‌ها بکشید یا یک فریم را شطرنجی کرده و آن را به یک لایه استاندارد تبدیل نمایید. از پانل تایم لاین برای پخش ویدیو در قاب یا پیمایش به فریم های جداگانه استفاده کنید.

تغییر نام یک لایه

وقتی لایه‌ها یا گروه‌های لایه را به یک تصویر اضافه می‌کنید، انتخاب نام‌هایی که محتوای آن را نشان می‌دهند می‌ تواند مفید باشد. در طرح لایه باز، نام‌ های توصیفی شناسایی لایه‌ها را در پانل لایه آسان‌تر می ‌کنند .
یکی از کارهای زیر را در طرح لایه باز انجام دهید؛

  • روی نام لایه یا نام گروه در پنل لایه ها دوبار کلیک کرده و نام جدیدی وارد کنید؛
  • لایه/گروه را انتخاب نموده و مراحل زیر را دنبال کنید؛
  • Layer > Rename Layer یا Layer > Rename Group را انتخاب کنید؛
  • یک نام جدید برای لایه/گروه در پنل لایه ها وارد کنید؛
  • Enter (ویندوز) یا Return (سیستم عامل مک) را فشار دهید؛
  • یک رنگ را به یک لایه یا گروه اختصاص دهید.
  • لایه ها و گروه های کدگذاری رنگ به شما کمک می کنند لایه های مربوطه را در پنل لایه ها پیدا نمایید. برای
  • انتخاب رنگ، کافی است روی یک لایه یا گروه دوبار کلیک کنید.

شطرنجی کردن لایه ها

در طرح لایه باز، شما نمی توانید از ابزارها یا فیلترهای نقاشی روی لایه هایی استفاده کنید که حاوی داده های برداری (لایه های نوع، لایه های شکل، ماسک های برداری یا اشیاء هوشمند) و داده های رندر شده (لایه های پر) هستند. با این حال، می توانید این لایه ها را شطرنجی نمایید تا محتوای آنها را به تصاویر مسطح و شطرنجی تبدیل کنید. برای این کار لایه هایی را که می خواهید شطرنجی کنید گزینش کرده و Layer > Rasterize را انتخاب کنید. سپس یک گزینه را از زیر منو برگزینید.

مفهوم طرح لایه باز و کاربرد آن

مفهوم طرح لایه باز و کاربرد آن

لایه ها را ادغام کنید

هنگامی که محتوای لایه ها را در طرح لایه باز نهایی می کنید، آنها را ادغام نمایید تا حجم فایل های تصویری کاهش یابد. وقتی لایه‌ها را ادغام می‌کنید، داده‌های لایه‌های بالایی با داده‌های متضاد در لایه‌های پایین جایگزین می‌شوند. تقاطع تمام مناطق شفاف روی لایه های ادغام شده شفاف باقی می ماند. توجه داشته باشید که شما نمی توانید از یک لایه تنظیم یا پر به عنوان لایه هدف برای ادغام استفاده کنید.
علاوه بر ادغام لایه ها، می توانید آنها را مهر کنید. Stamping به شما امکان می دهد تا محتویات چندین لایه را در لایه هدف ادغام کرده و در عین حال لایه های دیگر را حفظ کنید. توجه داشته باشید؛ هنگامی که لایه ادغام شده را ذخیره می کنید، نمی توانید لایه را به حالت ادغام نشده برگردانید. لایه ها برای همیشه ادغام می شوند.
هنگامی که دو لایه یا گروه را ادغام می کنید باید مطمئن شوید که لایه‌ها و گروه‌ها قابل مشاهده باشند. سپس لایه ها و گروه هایی را که می خواهید ادغام نمایید انتخاب کنید. Layer > Merge Layers را برگزینید.
توجه داشته باشید؛ در طرح لایه باز می توانید با انتخاب لایه و ادغام لایه ها، دو لایه یا گروه بعدی را ادغام کنید. برای ادغام لایه های پیوندی، Layer > Selected Linked Layers را انتخاب کرده و سپس لایه های انتخاب شده را ادغام کنید. می توانید با انتخاب لایه > ادغام لایه ها، دو لایه سه بعدی را ادغام کنید. این لایه ها صحنه یکسانی را به اشتراک می گذارند و لایه بالایی ویژگی های سه بعدی لایه پایین را می گیرد.

  • لایه ها را در ماسک برش ادغام کنید؛
  • لایه هایی را که نمی خواهید ادغام شوند پنهان کنید؛
  • ماسک پایه را در ماسک برش انتخاب کنید. لایه پایه باید یک لایه شطرنجی باشد؛
  • از منوی لایه‌ها یا منوی پنل لایه‌ها، Merge Cut Mask را انتخاب کنید؛
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد ماسک های برش، ماسک های برش را ببینید؛
  • همه لایه ها و گروه های قابل مشاهده را در یک تصویر ادغام کنید؛
  • در پانل لایه ها یا منوی پانل لایه ها، Merge Visible را انتخاب کنید. تمام لایه های دارای نماد چشم ادغام می شوند.
  • توجه داشته باشید؛ برای فعال کردن دستور Merge Visible باید یک لایه قابل مشاهده انتخاب شود.

مهر زدن چند لایه یا لایه های پیوندی

در طرح لایه باز، هنگامی که چندین لایه انتخاب شده یا پیوند شده را مهر می زنید، فتوشاپ یک لایه جدید با محتوای ترکیبی ایجاد می کند.

  1. چندین لایه را انتخاب کنید؛
  2. Ctrl+Alt+E (ویندوز) یا Command+Option+E (سیستم عامل مک) را فشار دهید؛
  3. برای مهر زدن تمام لایه های قابل مشاهده، موارد زیر را انجام دهید؛
  4. نمایان بودن لایه هایی را که می خواهید ادغام نمایید روشن کنید؛
  5. Shift+Ctrl+Alt+E (ویندوز) یا Shift+Command+Option+E (سیستم عامل مک) را فشار دهید؛
  6. فتوشاپ یک لایه جدید با محتوای ترکیبی ایجاد می کند.

صاف کردن تمام لایه ها

Flattening با ادغام تمام لایه های قابل مشاهده در پس زمینه و دور انداختن لایه های پنهان، اندازه فایل را کاهش می دهد. قسمت های شفاف باقی مانده با رنگ سفید پر می شود. وقتی تصویر مسطح را ذخیره می کنید، نمی توانید لایه را به حالت صاف نشده خود برگردانید. لایه ها برای همیشه ادغام می شوند. توجه داشته باشید که تبدیل تصویر بین چند حالت رنگی فایل را مسطح می کند. اگر می خواهید تصویر اصلی را پس از تبدیل ویرایش نمایید، یک کپی از تصویر خود را بدون هیچ لایه ای سالم ذخیره کنید. در طرح لایه باز، مطمئن شوید که تمام لایه هایی که می خواهید محافظت نمایید قابل مشاهده باشند. Layer > Flatten Image یا Flatten Image را از منوی پنل لایه ها انتخاب کنید.

طرح لایه باز آگهی ترحیم

در طرح لایه باز آگهی ترحیم که برای چاپ طراحی شده علاوه بر عکس متوفی، از تصاویر و یا وکتور های با کیفیت متناسب با موضوع به کار گرفته شده؛ به طوری که لایه ها قابلیت تغییر رنگ و یا حذف لایه را دارند. این طرح ها به صورت لایه باز با پسوند psd طراحی می شوند.
طرح ‌هایی مانند آگهی ترحیم مادر، آگهی ترحیم پدر و آگهی ترحیم جوان که باید در کوتاه ‌ترین زمان به مشتری تحویل داده شوند و طراح آنچنان وقتی برای طراحی ندارد، طرح لایه باز آگهی ترحیم می ‌تواند به او کمک کند تا با تغییرات سریع لایه‌ها، سفارش مشتری را در زمانی کوتاه، تحویل دهد.

طرح لایه باز بنر

طرح لایه باز بنر مشاغل، فایلی است که توسط طراحان حرفه ای طراحی شده و تمام جزئیات موجود در آن توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ قابل ویرایش است. شما کافی است با توجه به نوع شغل خود، طرح لایه باز بنر مشاغل را انتخاب کرده و اطلاعات خود را در آن جایگزین نمایید. علت پیشنهاد استفاده از طرح لایه باز بنر، حرفه ای بودن طراحی آن هاست. این طرح ها توسط طراحان حرفه ای خلق شده و شما با خیالی آسوده نسبت به کیفیت، می توانید آن ها را تهیه و استفاده نمایید.

 

درحال ارسال
بررسی کاربر
0 (0 رای)