دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

صفحه اصلی » موکاپ چیست ؟

موکاپ چیست؟

موکاپ یا ماکت یک نمایش ثابت از یک محصول است که به کاربران و ذینفعان نشان می دهد که چگونه ممکن است ظاهر و مورد استفاده قرار گیرد. این شامل عناصری مانند تایپوگرافی، آرم‌ها، تصاویر، طرح‌های رنگی و تصاویر ناوبری است که طراحی نهایی و تجربه کاربر را تشکیل می‌دهند و همچنین ارگونومی ، در صورت لزوم.

ماکت‌ها طرح‌های بصری استاتیک متوسط تا با وفاداری بالا هستند که ظاهر و احساس طراحی رابط کاربری (UI) را نشان می‌دهند. آنها طرح بندی محتوای اساسی، طرح های رنگی، تایپوگرافی، فاصله سفید و ناوبری کاربر را نشان می دهند. ماکاپ ها را می توان با استفاده از برنامه ها یا نرم افزارهای طراحی بصری آنلاین ایجاد کرد.

مزایای موکاپ ها

موکاپ ها یک عکس فوری از محصول نهایی شما را در اختیار شما قرار می دهند

موکاپ ها قبل از شروع توسعه تولید می شوند و تکرارهای نهایی را قبل از کدنویسی طرح فعال می کنند.
ماکت ها همکاری و ارتباط را تحریک می کنند

هنگامی که طراحان و توسعه دهندگان گرد هم می آیند تا ماکت ها را بررسی کنند، می توانند در مورد اینکه چه چیزی در طراحی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، بحث کنند و تغییرات نهایی را قبل از پیشرفت پروژه به سمت توسعه پیشنهاد دهند.

موکاپ لایه باز لوگو

اصلاحات ماکت را می توان به سرعت و به راحتی انجام داد

قبل از شروع توسعه وب ، مهم است که اطمینان حاصل شود که همه عناصر بصری به درستی قرار گرفته اند و چیزی از دست نمی رود. موکاپ ها راه آسانی برای نشان دادن این موضوع هستند. از آنجایی که ماکت‌ها معمولاً از طرح‌های متوسط تا با کیفیت بالا هستند، بازبینی‌ها اغلب می‌توانند نسبتاً سریع بدون زمان و بودجه قابل توجه انجام شوند.

آناتومی یک طرح موکاپ

رنگ

پالت های رنگی باید در یک مدل نمایش داده شوند و بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که با اهداف پروژه مشتری و دستورالعمل های برند هماهنگ هستند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی به نوع قلم، اندازه، سبک، تراز، فاصله و تورفتگی اشاره دارد. تایپوگرافی باید تمیز، واضح و قابل خواندن در ماکت شما باشد.

چیدمان

چیدمان محتوا به نحوه نمایش محتوا بر روی صفحه اشاره دارد – متن، تصاویر، تصاویر و موارد دیگر. طرح باید از سلسله مراتب محتوای استراتژیک پیروی کند، جایی که مهم ترین اطلاعات ابتدا ارائه می شود.

عناصر متضاد

رنگ های متضاد کلید طراحی موثر هستند. آنها می توانند دید را افزایش دهند و چشم کاربر را به سمت صفحه یا محتوای کلیدی مانند تماس برای اقدام جلب کنند.

فضای سفید

فضای سفید (یا فضای منفی) فضای خالی است که با محتوا (متن، تصاویر و غیره) اشغال نمی شود. فضای سفید قدرتمند است، زیرا فضایی را برای تمرکز بر روی محتوا فراهم می کند. کمبود فضای سفید کافی می‌تواند باعث شود که کاربران خسته شوند و جنبه‌های مهم صفحه را از دست بدهند.

ابزارهای ناوبری بصری

ابزارهای ناوبری بصری شامل ضامن ها، لغزنده ها، سرصفحه ها، پاورقی ها، فلش ها و منوهای کشویی است. آنها برای طراحی بسیار مهم هستند و همیشه باید در یک ماکت گنجانده شوند تا تجربه نهایی کاربر را نشان دهند.

موکاپ کیف گیتار

موکاپ ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

موکاپ ها یا ماکت ها برای ارائه نسخه‌های با وفاداری متوسط تا بالا از یک طرح در طول فرآیند توسعه محصول استفاده می‌شوند. آنها یک طرح واقعی را به تصمیم گیرندگان نشان می دهند و به تیم ها اجازه می دهند تا تعیین کنند کدام جنبه از محصول از دیدگاه کاربر به خوبی کار می کند، و کدام نه.
جایی که ماکت ها در فرآیند توسعه محصول قرار می گیرند

 

موکاپ های ما را در تنوع و موضوعات مختلف در اینجا مشاهده نمایید

 

مراحل مختلف چرخه عمر توسعه محصول در معرض سطوح مختلفی از پیچیدگی طراحی است. اگرچه ممکن است برخی متقاطع با روش‌های دیگر وجود داشته باشد، موکاپ ها تنها یکی از راه‌های نشان دادن مفهوم محصول هستند.

در اوایل این چرخه، ممکن است از یک طرح ساده برای طوفان فکری ایده ها استفاده شود. یک قاب سیمی معمولاً به عنوان ساختار بدون استخوان یک محصول دیجیتال استفاده می‌شود تا هدف اصلی و چیدمان را به صورت سیاه و سفید نشان دهد.

اگر ایده ای آماده پیشرفت در فرآیند طراحی باشد، ممکن است از یک مدل به یک نمونه اولیه تبدیل شود. این یک شبیه‌سازی تعاملی از طراحی و عملکرد محصول را به عنوان یک تجربه واقعی و ملموس ارائه می‌کن نزدیک‌تر به محصول نهایی، اما هنوز هم با زمینه‌ای برای بهبود.

موکاپ لوگو روی تیکت لباس

انواع موکاپ

 

 

 

درحال ارسال
بررسی کاربر
0 (0 رای)